Fitnessfighten dag 7 höll jag på att glömma!

Efter en fantastisk dag i solen sitter jag på balkongen precis innan middag och kommer på… TRÄNINGEN!!!

Hur gick det där till? Det är inte så att jag känner mig trött eller nått, jag glömde bara bort den. Hade redan bestämt mig i morse att det skulle bli senare träning men inte så sen!

Med världens bästa familj är det dock inga problem!
”Ut och träna älskling så fixar jag maten!”

Sagt och gjort. Löpning 10 minuter-check. Övningarna pull over, knäböj och statisk planka x 2 set a 15 repetitioner-check. Hopprep-äääää jo serru att, det gick väl så där. HUR gjorde vi när vi var små? Hoppade vi verkligen så länge som jag tror jag minns eller är det bara en önskedröm? Nåväl, 60 sekunder mellan varje övning och sen var det dags för övningar grupp nummer 2. Axelpress rak, höftlyft ett ben och crunch med rak rygg. Och sen är det avslutning med grupp 3, triceps press, bred knäböj och finska solstolen.

Det gick grymt bra, träningen tog 68 minuter och jag är så oerhört stolt över mig själv. Stolt över att jag inte sa till mig själv ”men oj, ja ja en träning mer eller mindre” som jag skulle sagt förr i tiden. Stolt över att jag tränade ordentligt och inte stressade på eller bara körde halva passet för att maten väntade.

Den där känslan av tillfredsställelse efter träningen…..😉 man kan bara le.😀

tillfredsställelse
Nu kanske några tänker den där klassikern ”Man SKA INTE träna varje dag, kroppen måste vila!” Ja, det stämmer MEN min kropp kommer inte ta skada av 30 dagars träning då det är en skonsam träning och det är i 30 dagar. Jag kommer inte träna varje dag efter FF men jag kommer helt klart anamma många av övningarna då jag redan efter en vecka märker ett grymt resultat, speciellt på hållningen.

För mig handlar det om att lyssna på min kropp. Jag har varit usel på det tidigare men jag nu vill jag nog säga att jag har blivit rena proffset på det.
Som i går på nationaldagen. Att träna var en självklarhet, att dricka vatten istället för vin var lika självklart och maten, ja det har vi ju konstaterat att det är grymt gott med nyttig mat.

Nä nu säger kroppen att det är dags att gå och lägga sig och som den goda lyssnaren jag är så är det bäst att göra som den säger!😀

4 thoughts on “Fitnessfighten dag 7 höll jag på att glömma!

  1. Jag tror inte att kroppen tar skada av att på motionärsnivå träna varje dag (så länge kroppen får bra och energität mat), Jag är mer rädd för att det blir en slags maniskhet där man inte törs vila, när daglig träning blir ett ständigt måste. Det är viktigt att vila psyket ibland med och att våga vila.

    1. Visst kan det vara så. Jag är ändå inte orolig för det för jag märkte precis innan fitnetssfighten drog igång att latmasken kom på besök….Och DET gillas INTE!

Kommentera

