Fitnessfighten dag 8 och jag är i chock!

När jag startade fighten var inte målet att gå ner mer i vikt, ja kanske ett kilo då men det var träningen som intresserade mig och sen har jag så svårt att motstå en utmaning.

Idag är det dag 8. Jag har alltså tränat i 7 dagar där 2 dagar var piss rent ut sagt och dom övriga 5 har gått kanonbra. Jag äter nästan som vanligt förutom att jag bytt ut mina frukostmackor mot lättyoghurt, färska bär och pauluns müsli. Till lunch blir det ägg, tonfisk, keso eller kyckling och till middag har det varit kött eller kyckling boostat med grönsaker och sallader. Lite som jag brukar äta med andra ord. 

-3 kg på 7 dagar!!!

vikt 65 kilo

Hade någon sagt till mig för ett år sedan att ”Du Lotta, du har gått ner mer än du ska” så hade jag bara skrattat! 

Totalt har jag sedan 17 januari 2012 gått ner 39 kilo.

Så hur har det gått till?! 
Ärligt så har jag inte den blekaste!
Jag äter när jag ska, jag äter bra för jag är full av energi och jag är konstant mätt. 
Jag tränar enligt programmet men jag har ju tränat extremt mycket förr?! Tränade jag för mycket?

Eller är det fortfarande så att det där jag ”unnat” sig (ett ord jag avskyr) egentligen är mer än jag trott?

En sak som känns fel (och det är egentligen den där jäkla Jantes fel) och det är att jag sitter och beklagar mig för att jag har gått ner för mycket. 
”Va klagar hon för, det där är bara löjligt, hon vill ju gå ner!”
Så där hade jag kanske själv reagerat och jag kan förstå det, men nu är det ett problem för mig och vill jag inte gå ner mer. 
Helt klart så måste jag öka på mitt kcal intag frågan är bara hur mycket? Denna ständiga jakt på kcal!

7 thoughts on “Fitnessfighten dag 8 och jag är i chock!

  1. Svar; vad kul! Jag kommer också köra vidare med ungefär samma! Ja, den övningen har jag kanske aldrig kört förut, men jag kämpar mig igenom alla repetitioner😀
    Fan vad vi är bra!😀
    Jag vägde mig också igår, då hade jag gått ner 2,5 kg – fortsätter kämpa😀
    Ha det bra så länge, och kör hårt!😉

  2. Du verkar helt klart ha hittat nyckeln till förbränningsmotorn big time!🙂 Nu börjar det svåra, att hitta balans och hålla nollan så att du inte bränner muskelmassa istället för fett.

  3. Oroa dig inte. Det krävs jävligt mycket för att kroppen ska välja att äta av musklerna istället för av fettet. Mår du bra så kör. Återkom när du börjar väga runt 48. DÅ är det läge att oroa sig😉

Kommentera

