Fitnessfighten dag 10 Lycka!

1/3-del avklarat av Fitnessfighten.
Jag sitter så jäkla illa i den finska solstolar, jag hatar dips mer än finska solstolen och den som kom på den enbenta höftlyftaren är värd ett långsamt och plågsamt straff och ändå så tycker jag det är så sjukt kul så jag längtar till varje träningspass. Diagnos?

jillian
Min man frågade mig i går när jag ska sluta träna så där….?

Jag förstår inte riktigt frågan.
Vad han menade var tydligen ”när ska du börja träna normalt”.
För mig som har levt som ständigt bantande överviktig med allergi emot träning och som äntligen hittat formen finns inget som heter normalt.

Vad är normal träning? Vad är normal mat?
Om du springer 3 dagar i veckan och bara gör det för att du tycker det är skönt och inte tränar för något lopp, är det normalt? Eller du som går på gym, du behöver inte gå ner, men du vill bygga muskler så du hänger på gym minst 3 dagar och på det så kör du kondition i spåret, är det normalt? Eller du som tränar fotboll 3 dagar i veckan, har match på helgen och hänger med frugan på bugg, är det normalt? Eller du som ligger i soffan och tänker ”man borde kanske träna”, är det normalt?

Som det ser ut just nu kör jag fitnessfighten och tränar 1 timma per dag.
När fighten är över kommer jag ta med flera av övningarna in i gymmet. Det vill jag gärna träna på, men jag vill oxå simma och sen har jag ju en nyupptäckt passion för löpning. Det kommer bli en hel del träning, Gym 2 dagar i veckan, simma 1-2 dagar i veckan och löpträning 2-3 dagar i veckan men för mig är det ren och skär lycka och kärlek jag ger mig själv!

Maten då? I nuläget har jag inget intresse för mat. Jag äter det jag ska och jag trivs otroligt bra med det.
Från att ha varit en stor del av mitt liv är mat, godis och snacks idag förpassat till 3.dje rummet och jag ser ingen anledning att göra förändring. Jag kan äta samma mat i flera dagar, det får gärna vara enkelt men framför allt så äter jag gott.

För första gången i mitt liv har jag fått order att äta mer då jag fortsätter att gå ner i vikt och för mig är detta både omvälvande och en märklig känsla. För första gången i mitt liv ser jag mig själv som SMAL!

6 thoughts on “Fitnessfighten dag 10 Lycka!

  1. Jag börjar komma in i tränings-groovet själv här nere i landet😉 Jag håller på och funderar på hur jag ska få till min dagliga träning när denna månaden är slut och jag är på egen hand igen… Jag har tankar och idéer, jag längtar!!😀

  2. Du räknar upp alla mina favvoövningar😉 Kanske inte hehe. Klarade 50 sekunder i solstolen idag, men då skakar hela kroppen mot slutet. Hörftlyftaren går bättre och bättre och dips har gett mig första träningsvärken under denna fight- ouch i både axlar och armar!

Kommentera

