Fitnessfighten dag 11 och det värker!

I morse var det dags för mätning, fotografering och vägning.

Vikt: 65 kg (1/6 = 68 kg)
Midjemått: 75 cm (1/6 = 83 cm)

efter 10 dagar
Jag är så otroligt nöjd men idag är min kropp sååå trött!
Mitt i all glädjeyra över resultatet så glömde jag den förhatliga dag 10.
Den dagen där många kroknar och känner en enorm trötthet och nästan hopplöshet.

Nu är den här! En dag för sen (Inte ens träningsvärk kan hålla tiden!) men likt förbannat här! Känns som att mina muskler just nu dansar någon form av enbent Zumba till hårdrock!

Kan bero på att jag gör dips (som jag hatar), enbenta höftböjare (som jag hatar), rotation med böjda ben (som jag hatar) och ett par övningar till (som jag hatar att jag inte hatar) varje dag i 60 minuter!

I dag frågade en kollega om jag tittade på dokumentären på TV3 igår. Han sa ”Jag väntade nästan på att du skulle dyka upp i programmet”.
Tyvärr missade jag hälften…på grund av träning.

”Motionärer tränar hårdare än eliten. Har träningshetsen gått för?”
Idag har Maraton- och Vasalopp blivit vardagsmat för svenska motionärer. Den som verkligen vill utmana sig själv måste springa 200 kilometer långa lopp, löpa i extrema miljöer eller delta i mardrömstävlingen Iron man. Har hälso- och träningshetsen gått för långt när vanliga ”svenssons” tränar på gränsen till vad kroppen klarar av? Eller är det positivt? I kvällens dokumentär möter vi människorna som satsar hårdare än många idrottare i världseliten.

Intressant ämne! Själv känner jag absolut inte att jag ligger i farozonen för träningshetsen men jag förstår på min kollegas kommentar att han anser att jag är där. Dom ser bara viktminskningen och mina träningsrapporter. Vad dom inte ser är hur otroligt mycket bättre jag mår, mina 2 timmar jag degat här i soffan framför TVn eller mina timmar när jag orkar vara vaken istället för att somna i soffan kl 20:00 som tidigare!
Nu är vi lite inne på ämnet lagom igen och det har vi konstaterat sedan tidigare, mitt och Lagoms stjärntecken passar inte ihop!

11 dagar av fitnessfighten har passerat och jag har bara 19 dagar kvar. Snart halvvägs.
I morgon bitti när jag vaknar är jag övertygad om att musklerna slutat dansa Zumba och övergått till en stillsam tryckare och jag åter igen står redo för ett träningspass på minst 60 minuter med övningar som jag bara älskar att göra och hatar! 😀

16 thoughts on “Fitnessfighten dag 11 och det värker!

  1. Mycket bra skrivet och inspirerande!! Är så nyfiken på detta. Jag återkommer till dig om detta efter semestern. vi kanske ses i morgon på skolavslutningen, kram!

  2. Du är för jäkla härlig Lotta & har det värsta drivet ever!!
    Fantastiskt resultat & dippa på nu- du kommer att älska dom 😉

      1. Jag ska inte säga det men….I TOLD YOU SO! 😉
        Härligt! Nu jäklar kör vi ända in i kaklet!

Kommentera

