Fitnessfighten dag 12 Skicka ingen vänförfrågan Jarkko!

Antingen är det jag som är svag eller så är det Jarkko som lustläst min personlighet och jävlas!

Jag HATAR armhävningar och det är dagens nya övning! Jag kan verkligen inte göra armhävningar. Jag förstår inte hur man göra. Det finns liksom inte där!

hate pushups

Om ni nu inte skulle höra av mig något mer så vet ni varför. Jag ritar på en gravsten åt mina armar!

Idag när jag pratade med en vän om FF så kom vi i n på ämnet helg och hur man ”unnar” sig mat och gott.
Unna är ett ord jag blir mer och mer allergisk emot.
Har ni någon gång sagt eller hört ”idag ska jag faktiskt unna mig ett glas vin!”? Faktiskt unna?
För mig låter ”unna” och ”faktiskt unna mig” som en ursäkt för att man ska äta eller dricka något som inte är av det nyttigare slaget och som man använder sig av för att markera att jag vet att det är onyttigt men…

Jag unnar mig varje dag. Idag unnade jag mig dyra med satan så goa jordgubbar till kvargen. Här om dagen unnade jag mig en beställning av en klänning och i kväll ska jag unna mig träning för det är jag värd! 😀
Synonym för unna: gärna låta få, förunna, låta behålla; unna sig kosta på sig, tillåta sig (motsatsord: missunna)
Jag kostar på mig hälsa!

Jag kostar även på mig att äta grymt god mat och i kväll blir det Chilikyckling med pestocreme och bulgurpytt.

Önska mig nu lycka till att jag klarar mig helskinnad från dagens övningar och inte hamnar på akuten med bruten näsa eller nått! 😆

18 thoughts on “Fitnessfighten dag 12 Skicka ingen vänförfrågan Jarkko!

    1. jag kommer ju för fan att dö!!! Kanske om min man stoppar sina fötter i ansiktshöjd på mig… *AVSKYR fötter!*

  1. Ja, jag råka stöna riktigt högt när jag såg dagens nya utmaning. Johan undrade vad sjutton det var som hände 😛 Jag vart verkligen inte pigg på det men till min STORA förvåning klarade jag i alla fall 5 vanliga på första omgången, men resten blev på knä. Målet i morgon blir 6 st 😉

      1. Nice! Alltid en början ju! Jag försöker föreställa mig hur jäkla ”beff” jag kommer vara när jag är klar. 😉 dang säger jag bara!

  2. Du fixar armhövningarna på ren vilja envisaste Lotta! Underbart med unnande av jordgubbar etc. Jag kör på samma spår och unnar mig att frossa som aldrig förr i sommarkläder! Sååååå kul, fortsatte idag ned ännu ett linne, shorts, illrosa loafers etc 🙂 Firar all time low på vågen (som jag inte träffat på så länge att jag glömt när det var) Ha det bäst! Stor Kram

    Skickat från min iPhone

    12 jun 2013 kl. 15:33 skrev ”I jakten på kcal” :

    > >

  3. Jag håller helt med dig om ordet unna! Det klingar i mina öron lika illa som att ”synda”. Oftast sagt strax innan man ska äta något som man vet inte är bra ur viktminskningshänseende. Jamen för höge farao, ät då medvetet och ta ansvar. Att unna sig eller att synda är för mig att skylla ifrån sig.

Kommentera

