Fitnessfighten dag 13 och 14 jag överlevde!

Jag klarar INTE 15 armhävningar!

5 klarade jag men på nummer 6 såg jag hur golvet närmade sig mitt ansikte i rasande fart och för att undvika en total kollision övergick jag till varianten raka ner, knä upp.

Det är till och med så att jag börjar gilla dips!

Gårdagen gick i ett rasande tempo och idag är det redan dag 14 och i morgon är det halvtid!
Det har gått kanon så här långt men visst känns det i kroppen. Absolut inte på ett obehagligt vis utan så där skönt träningsvärks-öm och jag känner att jag har krafter kvar.

lofsan

I helgen blir det en prövning då vi ska till ett par vänners landsställe över hela helgen. Om jag nämner ordet springa så tittar dom på mig som om jag vore ett UFO. ”Jag springer bara om jag blir jagad” är min väninnas kommentar.
Hmmm…. utmaning. 😉

Att resa bort 2 dagar kräver verkligen sin planering.
Jag måste ordna 6 mellanmål, 2 frukost, 2 lunch och 2 middagar och sen måste jag komma ihåg att packa alla träningssaker och kläder och jag måste stå emot erbjudande om ett glas vin, bea till köttet och frukostjuicen.
Men som jag sagt flera gånger tidigare, det handlar bara om 30 dagar av en hel evighet så det vore väl själva den om jag inte ska klara 2 dagar på landet. Vem vet, jag kanske får med mig dom andra i alla fall.

Har ni bestämt vad ni ska göra i midsommar då?
DET kommer verkligen bli en utmaning som heter duga för oss Juni fitnessfightare!
Vi ska fira med ett helt gäng i en stuga i skogen från torsdag kväll till söndag. Men med planering och en Kvarg-jordgubbstårta kommer det att gå finfint!

2 thoughts on “Fitnessfighten dag 13 och 14 jag överlevde!

  1. Vad tyckte du om dagens övning? Jag hade svårt att hålla balansen 😉 Har precis mailat med teamet (igen) för jag tränar mig blå, äter allt rätt, men tappar varken vikt eller centimetrar 😦 Tog bilder på dag 10 och man ser knappt ett skits skillnad. Tappar motivationen totalt faktiskt! Det här med att man inte ska stirra sig blind på våg/mått funkar inte när man kör så här hårt som vi gör… Man behöver se förändringen för att orka vidare tycker jag :/

    1. usch så trist att du känner så men jag hoppas du känner dig stark i kroppen i alla fall!
      Stå på ett ben är fasiken inte lätt! Har valt att behålla den gamla övningen parallellt för just nu känner jag att den nya övningen inte ger något så länge jag står och vinglar. :/

Kommentera

