Fitnessfighten dag 17 Åter till vardagen men…

Jag kan verkligen konsten att boka upp mig! Inte för att jag klagar, jag älskar verkligen att vara i farten men det gör också att jag måste planera varje minut.
Hade planerat att lunchträna idag men nä, ställde istället klockan på 05.30 för att träna men nä…Nähä, då får jag träna när jag väl kommer hem efter styrelsemötet.
Kan meddela att det går väldigt bra att träna 21.00 med!

I morgon är åter en dag med väldigt snäv planering vilket innebär att om jag inte orkar kliva upp i morgon bitti så får det blir träning efter mötet…ca 21.00 i morgon med. Risken är otroligt stor så jag investerat i ny säng och kudde. 😀

Sa jag att onsdagen ser likadan ut eller lite värre för då åker jag direkt från mitt ena jobb kl 17 till nästa som börjar 18 och slutar 21. Då MÅSTE jag verkligen kliva upp i tid!

Efter 7 dagar med FF hade jag gått ner mer än 3 kilo och vågen visade 64,7 kg. Jag pratade med Betina på FF och hon hjälpte mig reglera mitt kcal intag för att jag inte skulle gå ner mer. Idag ställde jag mig på vågen och den visade 66 kg. 

Hur tror ni jag reagerade? Nej jag blev inte glad! I 30 år har jag stått på vågen och hoppats på att få se minusresultat, nu ville jag se plus men när jag väl gör det så kom samma besvikelse som jag upplevt hela livet när vågen visat fel fast nu visar den rätt.
Jag trodde det skulle vara lättare rent känslomässigt att ”få” gå upp i vikt men icke sa nicke!
Min omedelbara reaktion var ”Stopp! I morgon blir det andra bullar!”

Rent känslomässigt är det här väldigt förvirrande!

image

En sak som är bra med träning och då framför allt att springa är att man tömmer verkligen skallen på alla tankar. Det enda jag känner när jag springer är min andning. Ibland lyssnar jag på musik men jag börjar mer och mer gilla att springa utan och bara ta in löpningen. När man sen kommer hem efteråt så är man lite mer klarsynt.
Stressen över att ha gått upp i vikt har lagt sig, jag känner mig nöjd och jag mår riktigt bra! Livet är verkligen en konstig företeelse!

4 thoughts on “Fitnessfighten dag 17 Åter till vardagen men…

  1. Vågen är verkligen en stark maktfaktor. Hur logiskt man än tänker så ger plus inga glada miner – inte ens när plusset var önskat.
    Hur man än gör så är arslet bak va?

    1. Den där vågen alltså! Önskar jag bara kunde skita i den, göra slut med den helt enkelt men samtidigt måste jag hålla lite koll för det är h-tuna vad lätt det går uppåt!

    1. det är det som är så knäppt men jag är samtidigt rädd för att tappa kontrollen helt men jag lovar! En dag då jäklar ska jag göra slut med den! Då är vårt förhållande över!

Kommentera

