Fitnessfighten dag 19 NEJ!!!

Jarkko!! Vad gör du???

Suomi Soli-Stoli är utbytt! Jag som äntligen lärt mig bemästrar den och är uppe på 75 sekunder x 2 varje dag. Nu ska vi göra fällkniven istället, en ny övning att älska att hata till jag lär mig att älska den.

Tänk det är bara 11 dagar kvar!
Dag 1-12 gick som en dans!
Dag 14-17 tappade jag helt motivation
Dag 18-> nu ser jag målsnöret och jag känner mig mer taggad än tidigare.
Har dock ett par fartgupp framför mig så som att jag jobbar till 21:00 idag MEN efter det cyklar jag hem 1 mil och kör styrka direkt. Sen har vi midsommarafton….

Kommer jag att kliva upp 1 timma tidigare än alla andra för att dra ut och springa på midsommarafton? Eller kommer jag någon gång under dagen att finna en stund över för träningen?
Som jag skrev här om dagen så spelar det ibland ingen roll hur mycket man än planerar för ibland blir det bara inte som man tänkt sig.
OM det inte blir som jag vill så är det inget jag kommer ha ångest över utan det blir som det blir men jag lovar att gympaskorna kommer jag i alla fall packa ner!

Kan även bli en otroligt intensiv och pulshöjande midsommardans kring stången 😉

En otrolig fördel med Fitnessfighten är inte bara Jarkko utan dom har även Stefan!
Stefan är den som leder oss genom maten. Ett tag hade jag lite noja över Midsommarmaten och funderade på om jag skulle ta en ”fridag” men si det behöver jag inte för som allt annat med FF så kan jag äta ”normalt”.

En fälla vi själva sätter oss i är våra svenska ”Smörgåsbord”, Julbord, Midsommar-frukost-lunch-middags-hysteri och allt snacks i mellan man ska hinna äta.
På midsommar är det frukost vid 10 och då sitter man gärna en timma till 11, sen ska du äta lunch.. ja det får bli tidigast 2 om någon är hungrig då. Även då sitter man en timma och sen är det någon som ställer fram jordgubbstårtan klockan 3. PROPPMÄTT och då börjar man prata om när man ska sätta på grillen för att få perfekt glöd innan promillehalten är för hög.

snaps

Någon mer än jag som sagt med en proppmätt stämma ”NÄSTA år dukar vi inte fram så mycket mat!” Och nästa år sitter man där och stoppar i sig igen…och tänker, nästa år…

Funderar på om inte BRÄNNvinn är att rekommendera i alla fall. Det bränner ju både här och där… :mrgreen:

2 thoughts on “Fitnessfighten dag 19 NEJ!!!

  1. Ja fy vad elakt att byta ut solstolen nu när man äntligen gått förbi minuten!!! Önskar bara att någon, valfri vilken, övning från första styrkepasset kunde bli utbytt snart… Jag har fasiken problem med alla 3!! 😉

Kommentera

