Fitnessfighten dag 20, 21, 22 och 23. Inte en vanlig dag

Det blev en längre bortavaro än jag trodde och planerade vilket åter igen bekräftar att planering är inget som är hugget i sten utan enbart ett hjälpmedel.

Torsdagen – fightens 20 dag var det tänkt att jag skulle vägt, mätt och fotograferat mig men jag valde att avstå på grund av glömska. 😉 Jag kom i alla fall ihåg träningen innan vi packade bilen och åkte till kyrkbyn i Västerlövsta socken.

Där väntade en midsommarhelg som jag sammanfatta med ett ord! Tok-jäkla-rock-fnittrande-galet-rolig! Sol, promenader och bad på dagtid och sen var det rock’n roll på kvällen. Det blev lakritsshots och vatten till maten.

”Men hon skulle ju inte dricka alkohol?!” – Nej, det skulle jag inte men nu gjorde jag det. Mängden är oväsentlig för oavsett så tränar jag inte dagen efter därför var det ett träningsuppehåll i lördags.

Nu kan jag välja att analysera och vältra mig i ångest men jag väljer att se framåt istället. Ångrar inte en sekund och även om jag skulle (vilket jag aldrig skulle men om) så går det i alla fall inte att göra ogjort så varför ångra? Nu blickar vi framåt istället.

2013-06-21 16.04.03

Det var min midsommarhelg och jag längtar redan till nästa år. 😉

Idag är det dag 23 på  FF och det innebär att jag har precis en vecka kvar. 7 dagar där jag kan maxa min träning och då är det så typiskt för denna veckan där har allt kört ihop sig på jobbet. Det är besiktning, mässa, semestrar, fotboll, PT åt vän och kvällsarbete så det är åter dags att intala mig själv att jag älskar att kliva upp kl halv 6 för att träna.

Jag kan så här långt konstatera att jag nog skulle valt en annan månad än juni. Det har verkligen varit en galen månad och det har inte funnits många extraminuter över.
Trodde helt klart att jag skulle hinna med delar av min ordinarie träning men det är bara att glömma. Orken och tiden finns inte.
När det gäller maten så har det funkat perfekt då jag inte har behövt förändra så mycket mot tidigare förutom att jag ätit mycket mer kvarg än vanligt. :D*
Favoriten är en smoothie gjord på kvarg, färska jordgubbar, vattenmelon och lite vaniljpulver som mixas med is (Om inte du fryser vattenmelonen).

Kommer jag att göra om fighten? Inte troligt men jag kommer helt klart att använda mig av många av övningarna. Mer om övningarna kommer i ett blogginlägg Special om Fighten lite senare.

Nu är det som sagt 7 dagar kvar så nu är det bara att köra hela vägen in i kaklet!
Syns på andra sidan väggen! 😀

8 thoughts on “Fitnessfighten dag 20, 21, 22 och 23. Inte en vanlig dag

  1. Du ska absolut inte ha ångest över midsommardrickandet. Om du hade kul å mådde bra av det så är det värt det – alla gånger. Nu är det bara en måndag, en tisdag, en onsdag (ja du fattar grejen) kvar, så nu köttar vi på. Handen in i kaklet. Nu kör vi juni-fajters.

    1. Ja det var en midsommar jag sent kommer att glömma!
      Galet och jag lovar, jag hade träningsvärk av allt skrattande! 😀

  2. I min värld har du klarat den redan, så gott som. Att du gjorde nåt utanför ramarna som du mådde bra av är väl inget annat än bra, men det vet du ju redan 😉

  3. Ja nu är midsommarhelgen över samt yngsta sonens födelsedag. Vi säger så här: inte ens jag är sugen på choklad! 😉 Ser fram emot en sockerfri vecka. Nu blir det jobb och sen väntar fasan… Har du sett dagens övning? HUA! Heja oss!!!

Kommentera

