Jag är ingen hantverkare man jag har verktygen!

I går kväll hade jag en härlig dejt med en av tjejerna i mitt Boot Camp. Det blev en god middag med samtal i gröngräset.
Jag måste hylla internet och Facebook för dess sätt att föra samman okända människor.
A – gårdagens dejt lärde jag känna genom att jag kommenterade en kompis status på FB som A också kommenterade och efter många kommentarer kom vi fram till att ett Boot Camp vore toppen, och i går var första gången vi träffades IRL.

Jag kan skriva spaltmeter sida upp och sida ner här i bloggen och på campet hur jag har gjort för att gå ner i vikt men det går aldrig att översätta i verklighet på en helt annan person som har helt andra förutsättningar.
Det enda jag kan göra är att dela med mig av mina verktyg som jag har.

”Det enda du kan göra med ett gott råd är att ge det vidare, du kommer aldrig ha någon användning för det ändå” Så sa Oscar Wilde en gång i tiden. Smart kille det där.

Så vad är det då för verktyg jag har? Ja det är en härlig blandning av den enklaste mejseln till den svåraste sticksågen i min verktygslåda men vi börjar med det viktigaste och det är att inte använda alla verktyg på en gång! Gör ni det så kommer ni garanterat både slå er på fingrarna och slå i spikarna snett!

Första verktyget är kunskap!
Tack vare internet så finns det mängder av information att hämta om allt från näringslära till träningsprogram. Visst ska man vara källkritisk när ni söker på internet men jag tror att med sunt förnuft och sökningar med flera likvärdiga resultat så kan man känna sig rätt säker.

Idag ska ni får lära er hur 200 gram kcal ser ut!

Jag älskar den här filmen! :D Man kan även gå in på deras hemsida för att se fler jämförelser av 200 kcal.

När jag söker information använder jag mig uteslutande av Google och jag i sökfältet skriver jag det jag vill veta.
Tex: Hur många kcal ska man äta per dag?. Google är fantastisk på det sättet att man idag kan söka med hela meningar.

I morgon heter verktyget Mål.😉

Troz13

Kommentera

