Jag vill ju bara vara som du!

”Bara denna sista gången sen lovar jag att jag ska skärpa mig. Men nu vill jag ta ett glas vin, äta glass och godis och bara vara normal!”

Någon som känner igen sig? Det är sommar, alla dricker öl och vin och äter glass och dom går ju inte upp.
Fast jo det gå gör dom men dom gör ett aktivt val.
Istället för att säga att det inte gå, det funkar inte och så vidare så är det 1000 gånger bättre att vara ärlig mot sig själv och erkänna som det är. Man vill inte just nu. Man vill bara vara normal.

Det finns tre alternativ:
Viktminskning. Man äter bra, tränar och på festmenyn finns Piggelin och alkoholfria drinkar.

Viktstabilitet. Du äter och dricker bra men kan ta ett glas vin till middagen. Träningen består av strandpromenader och cykeltur. En eller två Magnum slinker ner.

Noll—koll— men— jag— bryr— mig— inte. Man släpper all koll och bara äter och dricker för man har bestämt sig för att det är okej! Man vet att om 4 veckor är det vardag och då jäklar.

Alternativet ”jag bör banta men jag är glad om jag håller vikten men äter som om jag aldrig mer kommer få se mat sen har jag världens ångest” är otroligt dåligt och funkar inte alls.

Så till er som just nu brottas med ångesten och orken ta semester! Acceptera att ni riskerar viktökning för till hösten då jäklar tar vi nya tag. Väg er inte och njut av livet istället som det är och där ni är just nu!!!

image

Just nu sitter vi i bilen på väg till Öland efter fantastiska dagar med mina föräldrar med vin, glass och god mat. Nu är det dags att återgå till det normala, det vill säga bra mat och härlig träning!

2 thoughts on “Jag vill ju bara vara som du!

Kommentera

