Aldrig på en måndag!

Så är då semestern slut. Jag har absolut ingen ångest för att jag ska jobba i morgon, snarare tvärtom, jag tycker det är kanon med vardagen!

Det har varit underbara veckor med lata dagar, mängder av timmar på stranden, sol och bad och jag känner mig så fulladdad man kan vara inför ”höstterminen”. Det har även varit en semester fylld med glass. Mängder av glass. Det är en av mina stora laster. Glass och speciellt SIA glass har jag oerhört svårt att motstå. Förra sommaren var jag på viktminskning och då valde jag att avstå från frestelsen men i år valde jag glassen och den valde mig.

2013-08-01 19.49.16
Hur har det gått annars? Jo, jag valde bort träningen under semestern och har bara ägnat mig åt att sola, sola, läsa, sola, sola, äta glass och bara varit. Jag valde bort bloggen, jag har endast gjort ett par besök på Facebook och mobilen har jag använt för att lyssna på musik med.

Angående vikten så är jag otroligt glad att jag trots x-antal monster glassar har hållit vikten.

Om det nu inte går så bra med vikten och om man har struntat i träningen av lathet så kommer garanterat tanken ”nähä på måndag då jäklar blir det andra bullar”.
Jag har någonstans insett att alla misslyckade försök har startat på en måndag.  Det är då man satsar järnet och kör all in vad gäller träning, sund kosthållning och förbud.

Min rekommendation är att man tar en sak i taget och en bra dag att börja är torsdag. Det är nämligen dom tre första dagarna som är lättast och dag fyra har man oftast lust att ge upp. Om man börjar en torsdag så klara man helgen galant och måndagen, ja det är ju måndagen och då är det bara att köra på. Jag tycker inte heller man ska köra all in utan ta en sak i taget. Man ska hålla koll på maten, träna järnet, komma ihåg att inte äta eller dricka onyttigt och dessutom jobba, ta hand om familj, hem, vänner och allt annat man gör på fritiden vilket gör att allt lätt kan blir för mycket för en att man väljer fel.

För mig blir det andra bullar vad gäller träningen men jag tänker inte gå all in i morgon utan första träningspasset efter semester blir på onsdag.
Tyvärr innebär det här oxå att jag väljer att inte springa midnattsloppet. Har jag misslyckats? Nej, jag väljer helt enkelt att inte delta. Det kommer fler lopp.

Har ni några bullar som ska bakas?
En sak är i alla fall säker och det är att det blir andra bullar vad gäller bloggen. Semestern är slut och jag är redo! Nu kör vi!😀 fast vi börjar en annan dag!

9 thoughts on “Aldrig på en måndag!

  1. Välkommen tillbaka!
    Jag har jobbat i en vecka och det är faktiskt skönt med rutiner : )
    Jag har också käkat glass i sommar.. Så gott! Vikten har klarat sig ändå. Men nu ska jag försöka att gå ner de sista 2 kg som jag har kvar till mitt mål. Blir ev några kilon till efter det. Får se hur det känns! : )

    1. Glass är så syndigt så det borde förses med varningstext!😉
      Vi kan äta bra mycket mer än vi tror verkar det som!

  2. Glass ÄR gott!!
    Jo, här blir det också nybakade bullar efter semester och allt som varit😉
    Vi har valt att inte köra Triathlon pga brist på motivation helt enkelt, men inte har man misslyckats för det – Det finns ju så mycket annat man kan sikta på istället!
    Gott att du är tillbaka & att din semester har varit härlig.
    Nu kommer vi igen med nya friska tag!!🙂

    1. Köpte 1 liter SIAglass i torsdags. Tror jag åt 2/3 delar av paketet själv men jag har inga skuldkänslor. Jag åt och njöt för jag vet att nu kommer en höst där jag inte kommer göra om det på länge.😀

Kommentera

