Egentligen är det rätt enkelt!

Visste du att när du står 4 timmar så motsvarar det 1 timmes jogging.

Du bränner tre gånger så mycket kalorier om du står upp vid skrivbordet på jobbet än sitter ned. Två timmars stående innebär att du kan bli av med tio kilo på ett år.

my workstation

Ett annat tips för att göra arbetsdagen lite roligare är Walk and talk! Gå och ha era möten på jobbet. Jag lovar att man mötena blir oerhört mycket mer kreativa.

PS! Bra musik på Spotify gör oxå att det är roligare att stå upp.😉

13 thoughts on “Egentligen är det rätt enkelt!

    1. då har du joggat i mer än två timmar alltså!😀 Och två timmars joggning är ju mer än 2 mil så med andra ord har du kommit långt idag!😉

  1. Det var gott att höra : ) har precis fått ett höj och sänkbart bord. Nu ska det brännas kalorier på kontoret : )

  2. Jag står på balansplatta nu efter semestern.Dealen är två timmar/dag men det blir än så länge mer:) Och från måndag kör jag tre, nu när jag läst detta!

  3. Kul att du faktiskt nämner det här därför jag är Skyddsombud och förespråkar att stå upp att arbeta om vartannat och jag föregår förstås också med gott exempel.
    När jag var samordnare så höll jag våra veckomöten promenerandes, tur att mina kollegor var för det och jag tyckte själv att de blev kreativare. Tyvärr är det ett par år sen. jag ska nog ta upp det min nya chef. Tack för påminnelsen.🙂

  4. Jo, om man har ett kontorsarbete kanske det hjälper, men för mig som i femton års tid stått åtta timmar om dagen lämnar det här en del övrigt att önska…

Kommentera

