Att vara normal är ingen av mina starkare sidor!

Här har jag gått och tänkt att när jag är i mål så ska jag vara som alla andra. En stereotyp, en glad normalviktig person som äter bra, unnar mig gott och tränar så där lagom. Jag skulle vara en sån där som försvann i mängden tänkte jag. En som inte stack ut för att hon var för fet, för lång, för stor, för speciell men jag ÄR speciell! Jag ÄR unik! Jag är jag och jag är ingen stereotyp!

När jag väl bestämde mig för att jag inte ska försöka eftersträva detta så blev allt så mycket enklare!
jag har ju faktiskt i 1,5 år lärt mig att leva på ett sätt som får mig att må grymt bra och att sen försöka leva på ett annat sätt bara för att jag tro att det ska vara så är ju galet!

Nu är det Lotta-stajl som gäller. Om ni någonsin läser att jag försöker finna ett normalt sätt att leva på då är bloggen kapad!

Min stajl innebär:
kontrollerade mattider, klockan 8-10-12-14-16-18 totalt 1600-1800 kcal.
Aktiv träning 4 dagar i veckan. (Gym, löpning, powerwalk eller gruppgympa 80-85% maxpuls)
Passiv träning 3 dagar. (Promenad, simning, cykling med marginell pulshöjning)
Detta träningsschema är inte för mycket utan passar mig utmärkt och jag mår bra. Jag vilar de dagar tränar passivt.

unik

När det gäller onyttigheter så väljer jag bort dom helt från och med nu. Jag kan inte bara äta lite, för mig är det allt eller inget som gäller och när jag fortfarande lider av ”det är kört”-tankar så är det bara att inse att det bästa för mig är att hitta nyttiga alternativ till onyttigheterna. I går vräkte jag i mig glass som om jag aldrig kommer äta det mer, och vem vet, det kanske jag inte gör?! Har ni några tips eller recept på nyttiga onyttigheter så tar jag tacksamt emot dom! OBS! Är inte så glad i nötter tyvärr men man kan ju alltid lära sig.

This is my stajl och jag funkar bäst när jag gör det på mitt sätt.

Fick så bra kommentarer i går på inlägget:
”Ditt sätt är det normala!” Tack Mie! Du har så rätt!!
”Det bästa är ju om du hittar sättet för dig. Skit i vad som är normalt eller inte” Så klart det är Maria!
Det är ju tack vare er jag kommer ihåg sånt här!

Anna däremot känner sig lika vilsen och förvirrad som jag gjorde men jag hoppas att även du Anna kommer på att Anna-stajlen är den bästa för dig. 😀

Vilken väg valde du efter målgång? Your way or the highway?

5 thoughts on “Att vara normal är ingen av mina starkare sidor!

  1. Jag har nippran på frusen banan mixad med keso och lite citron. Ibland lyxar jag med en msk proteinpulver med vaniljsmak, bättre än glass.

Kommentera

