Jag tycker inte heller alltid det är så kul…

När klockan ringer 05:00 för att man fick ett infall dagen innan att man skulle ut och springa på morgonen, då kanske man inte alltid tänker ” JIPPI!!! Dags att ut och springa!” (Om man inte heter Paolo Roberto!) Snarare tänker man kanske tankar som ?#$%@!!! eller €%&*!! samt idiotförklarar sig själv.
skjuta klocka
Man känner även efter om man inte är lite sjuk. Visst har man ont någonstans?!

Antingen kan man lyssna på den där Latmasken och ligga kvar i sängen eller så gör man ett försök, låtsas att man är Paolo Roberto och utbrister LÖÖÖÖPNING på twitter kl 05:28.
Man kan även göra den mer normala varianten och svära lite, sucka och muttra, kliva upp, dra på sig dom där jävla träningskläderna och kliva ut och bara göra det.

Vinstutdelningen på alternativ 2 är 100% mot alternativ 1. Javisst att man kan få sova en stund till MEN här kommer det lite intressanta, HUR bra sover man efter man vaknat och somnar om?

Vet ni att man redan är på väg emot vakenhet vid den tiden på morgonen?!
sömnstadier

Finns en app man kan ladda ner för telefon för att mäta hur ert sömnmönster ser ut. Kanske visar sig att ni verkligen ska gå upp 05:00!

Nu har jag nog blivit idiotförklarad av hälften av er😉 så nu fortsätter vi. :lol

Om man nu totalvägrar att kliva upp och träna på morgonen ja då är det oftast kvällen som gäller om man har ett dagtidsjobb. Men om man inte orkar då heller?

Då är det nog dags att man har ett riktigt samtal med sig själv om vad man vill med sitt liv! (Jag misstänker att man är intresserad av mat, träning, hälsa och viktkontroll om man läser min blogg.)

Ja det ÄR jobbigt att gå upp när klockan ringer oavsett om den ringer 5 eller 7, ja det är trist att byta om efter en arbetsdag för att ge sig ut i spåret eller in på gymmet, nä det är fan inte roligt att dyka ner i bassängen med Sirpa-Lisa varje måndag 06:30 men jag gör det! Jag gör det för att jag mår så bra när jag väl är där och jag mår bra efteråt och jag mår bra länge efteråt.

Så valet är väl egentligen rätt enkelt? Frågan är bara hur djäkla gärna du vill må bra!

flyttkort

13 thoughts on “Jag tycker inte heller alltid det är så kul…

  1. Jag tänkte samma sak idag. Om jag rör mig 60 minuter per dag (som jag med råge gjort senaste 10 dagarna) så blir det 6 timmar. 6 timmar av 10 dagar. Av 240 timmar. Och jag kanske har sovit 8 timmar per natt. 80 timmar. Då har jag 160 timmar kvar. Och så jobbet… 8 timmar x 8 dagar. Det blir 64 timmar. Ok då har jag 96 timmar kvar. Oj, arbetsdagen kanske blir 9 med lunch?. Dra av 8 timmar till. 88 timmar kvar av 10 dagar. jag har fixat frukost och middag varje dag och röjt köket. 90 minuter per dag kanske? 73 timmar. Duschat och sånt 68 timmar. Handlat/tagit mig till butiker ca 3 timmar. 65 timmar kvar. Kollat på minst 10 avsnitt av Breaking bad – minus 8 timmar = 57 timmar kvar.
    Typ så… jag kan ha missat några timmar på vägen men det finns ofta tid om man prioriterar fram tid. Finns t.o.m tid över till att tala med ev barn och partners/katt eller vad som nu finns hemma. Eller att pendla till och från jobbet.
    Nu ska jag f.ö ÅKA BIL till kvällsjobbet. Jag gillar inte att cykla i mörker.

      1. Din chef verkar lida av mindervärdeskomplex! Avundsjuka brukar ofta ordet nej än oss andra men du kan nog få honom att ändra sig!

      2. Fast jag har inlöst övertid och vi har en del helgjobb som ligger under hösten. Men jag borde ha råd ändå om jag minskar mina utgifter😉

      3. jamen då är det inge synd om dig😉. Sitter själv och letar resa men jag vet inte vart! 25/11- och en vecka. Har du tips? (Firar 20 år som gifta då)

      4. Någonstans med vit strand och turkost vatten. Svårt en vecka den årstiden. Jag är ju inbokad till Egypten den veckan men det ser inte allt för ljust ut just nu

  2. Om jag somnat om (vilket inte hänt de typ fyra gångerna jag klivit upp vid 6-tiden för att träna) så hade jag nog grämt mig hela dagen. Kicken man får väger mer än stund mer i sängen, och att man gäspar käkarna ur led efter middan gör inget.

Kommentera

