Det ska va gôtt å leva!

Att träna för att man måste träna för att folk säger det är det tråkigaste som finns!

”Träning är bra för dig!” Jo tack jag vet men om man är nybörjare och inte vet vad som är kul, hur mycket man orkar eller kan så är träning bara en enda stor plåga.

Jag kom ihåg hur jag nästan bråkade med min viktväktarkonsult Tapio för många år sedan när han sa att promenader är den bästa motion som finns. Jag HATADE att gå! Det fanns inget jag tyckte sämre om än att gå och det fanns ingen eller inget som kunde ändra på det minsann! (Har jag sagt att jag även är obstinat, tjurskallig och envis ibland? 😉 )

Alternativ var att köpa träningskort till gym, gympa eller någon annan gruppträning. Not fun and not for me så när det var dags att ta tag i livet så var det var väl bara att börja gå då.
Nä det var inte roligt i början! Inte ett dugg faktiskt men jag gick och jag gick!! (Som sagt, obstinat, tjurskallig och envis!)

Idag älskar jag att träna och det är mer ett nöje än något annat.

Ta till exempel som gårdagens Kangoo Jumps. Jag ler fortfarande!

hoppa i sängen

Att leva ska va kul! Livet ska inte bestå av dieter och tråkiga och krångliga träningar utan av tillfredsställelse över dom bra valen man gör.

OBS! Bra val kan även innefatta livets sötsaker men med måtta!

Måste avsluta med ett Kangoo Jumps klipp!  Ler fortfarande :D. Ler även åt träningsvärken jag ådrog mig i går. GALET kul!

6 thoughts on “Det ska va gôtt å leva!

  1. Jag hoppar gärna på den här folkrörelsen..! Undrar om det finns i Helsingborg.. Vad kostar såna skor och vart hittar man dem..?!

    1. Om du har facebook rekommenderar jag dig att kontakta Isabelle på Kangoo Club Sweden som är min kontrakt 😀
      Det är så galet kul så det borde vara populärare än något annat kan tyckas!

Kommentera

