Det är dags för myteri!

Jag är inte nöjd med mig själv och vissa beslut jag tagit. Det här är inte så lätt som man kanske tror. Att äta och träna, leva och må bra som före detta matmissbrukare kräver sin kvinna (eller man) och det är kanske en av orsakerna till att så många inte klarar av att leva som normalviktig utan faller tillbaka till ohälsa och övervikt.
gå på plankan
Jag tänker inte låta det hända! Det här är MITT liv som JAG bestämmer över och jag bestämmer att det är dags för myteri och att återta kontrollen.

”Vad har hänt?” Jo det som har hänt är SIA glass och godis, 0 träning och småätande men det är slut med det nu!
Dags att visa vem som bestämmer! Dags för en plan och en utmaning!

5 thoughts on “Det är dags för myteri!

  1. Nu vet jag inte vilken SIA som är din favoritglass men vanljglassen innehåller:

    Gräddglass med äkta vaniljstång.
    1,5 liter.

    Artikelnummer: 2140

    Innehåll:
    Mjölk, grädde, glukossirap, socker, vasslepulver, druvsocker, vaniljarom och vaniljmärg, emulgeringsmedel (mono- och diglycerider av vegetabiliska fettsyror), stabiliseringsmedel (fruktkärnmjöl, guarkärnmjöl).

    Menar du att du äter saker med glukossirap??? Jag vet inte riktigt vad som skulle få mig att köpa en produkt som innehåller den billigaste sockerarten som finns. Därför köper jag inte måltidsersättningar heller. http://www.wellnessguide.se/Nyheter/ohalsosam-glukossirap-ersatter-socker

    Var rädd om din kropp. Om du ska äta glass – ät då en bra glass.

    1. vet Maria och det är för jävligt men just denna glass har varit min svaga punkt.
      Jag har försökt intala mig själv att den är oätlig, äcklig, farlig, ohälsosam ja allt men det spelar ingen roll. Det är något just med glassen:/ MEN NU JÄVLAR Ä DET SLUT MED DET! för nu är det näven i bordet och nu kör vi så det ryker! Jag är trött på halvfart!

Kommentera

