Jag känner mig som en Popcorn maskin!

Alldeles nyss hemkommen från en timma med min PT Tobias. En timma fylld med majs i huvudet som poppar som Aha-upplevelser!

Jag hade bett att få en grundläggande utbildning i styrketräning så idag gick vi igenom teknik och grunderna, ATTANS vad man kan göra rätt och fel på gymmet och med tanke på redskapen och vikterna så kan det vara rent farligt om man inte lär sig.

Nu vill ju inte jag avslöja allt jag fick lära mig utan jag tycker verkligen man ska boka en tid med en PT (och naturligtvis då Tobias) men jag kan avslöja 90 °, primär och sekundär muskel, rak höft,  och SLUTA GÖR SITUPS!😀 Cruch – ländrygg i golvet, sug in naveln och 30 ° stärker magmuskler och riskerar inte att ge dig diskbråck.

gymmetlatsdrag

Upprymd av all push och beröm var det inga problem att cykla milen hem men nu börjar jag känna mig lite mör. En dag både på mina Kangoo Jumps, 2 mil på cykel och en timma på gym känns men tack vare all endorfin sitter jag här och antecknar allt jag lärde mig idag.

Tack Tobias! Du är verkligen en inspirerande och ödmjuk tränare och jag längtar redan till nästan pass!

One thought on “Jag känner mig som en Popcorn maskin!

  1. Det är ju intressant för min PT rekommenderade just SIT-ups. Fast jag som har en trasig svanskota kan inte göra såna upptäckte jag. PUST!

Kommentera

