Ibland händer det!

Aftonbladet har en riktigt bra artikel som heter Höstens hetaste formfixare och för första gången utan diet!

Just stycket om diet är min favorit! SKIPPA DIETEN! 😀
”Enligt nya studier har vi svenskar tröttnat på löpsedlarnas löften om drastisk viktnedgång.” 

Är det så att vi äntligen börjar lära oss vi vuxna? Då hoppas jag verkligen att vi lär oss det så pass att vi inför friskvård på schemat i skolan samt tar bort var enda läsk och godisautomat i vart enda plugg.

Även jag märker en ökad medvetenhet om kost och träning bland mina vänner.  Tror på allvar att vi 50-60-70-talister har fått vara försökskaniner för skräpmaten och 80-90-talisterna vill INTE bli som sina föräldrar!
lifestyle-change
Om det nu finns en liten chans att skapa en Skippa dieten-folkrörelse så är jag med! Herreje, jag går till och med gärna i första ledet (Med Runkeepern igång!).😉

Det är inte en diet, det är inte en fas, det är en livsstilsförändring!

2 thoughts on “Ibland händer det!

  1. Jag längtar efter ett bra fik i den här stan, visserligen finns fik med hembakat och så, men tänk ett sunt fik, med nyttiga OCH goda saker. Men visst känns det som att det går åt rätt håll!

  2. och jag längtar efter att få gå på ett kalas där det serveras en fabulös fruktsallad istället för tårta!😀

Kommentera

