Jag är en vinnare!

För ett år sedan satt jag här och bölade och det är inte långt till tårarna nu heller!

Anledningen då var att jag för första gången sprang i mål i ett 5 km lopp. Känslan när jag korsade mållinjen var magisk och jag har burit med mig den känslan hela året. Idag sprang jag samma lopp och jag sprang i mål med en vän!

Efter ett år med träning så kände jag mig självsäker idag inför loppet. Dock fanns det ett litet problem och det var 3 blodblåsor under fötterna efter 12 timmar i högklackat i går men inte ens dom skulle få hindra mig. Ett par timmar innan loppet träffade jag mina lagkamrater. Det är Anna L som springer 5.an på 30 minuter, Åsa så även hon sprang för första gången förra året, Anna B som inte har sprungit längre än 2, 8 km och så jag. Vi har känt varann i många år nu och genomlevt både + och – kilo tillsammans och får jag säga det själv är vi ett förbaskat härligt och brokigt gäng kvinnor på 40+.

När vi står i målfållan så känner jag att detta loppet handlar inte om att springa in på en bra tid utan det handlar om att hjälpa en vän att för första gången springa 5 km och att ge henne chansen att uppleva den där magiska känslan.

Det här blev ett lopp jag sent ska glömma! Anna B och jag sprang hela loppet och vi gjorde det på 38 minuter och åter igen fick  jag tack vare Anna B.s vilja och envishet uppleva den magiska känslan igen.

Som ett extra bonus vann vi ett spurtpris, 😀 5 pass med Militärträning.

Nu tänker jag sitta och njuta resten av kvällen! Bra tid kan jag satsa på en annan gång.
Jag har nämligen redan vunnit mitt lopp!

14 kg mellan bilderna. 😀

Iformloppet 2013Iformloppet 2012
Fler bilder och resultat på IFORMs hemsida och Facebooksida

6 thoughts on “Jag är en vinnare!

    1. tusen tack Marve! Det gör mig glad att du skriver till mig och att du blir inspirerad! Det betyder mycket för mig!

Kommentera

