Det finns inga misslyckanden, bara olika resultat!

Och just nu har jag ett F!

Som jag har förklarat så är struktur och planering viktigt för att jag ska lyckas med min träning och min kost. Det här med att försöka leva i någon form av gråzon där jag äter, sover och ….ja som alla andra normala funkar inte för mig och min vikt.
I september åkte min man till USA som har varit planerat sedan länge vilket då inte borde vara några som helst problem för min planering men se det sket sig och det sket sig rejält.

Jag ska inte plåga er med detaljer eller någon ångest för att vågen visar plus, det enda jag kan konstatera är att det är dags att styra upp det här direkt.

Om jag ens trodde att 3 pizzor på tre dagar skulle leda till något annat än viktökning så trodde jag fel men nu trodde jag inte ens det! Jag bara åt.

Nu har jag gjort det och det var väl inte så smart men jag har inte ångest för det. Jag kan inte göra det ogjort men förhoppningsvis gör jag inte om det. I alla fall inte inom snart framtid!

Nu ska jag ta fram hela verktygslådan och sätta fart på maskineriet igen. Jag kan ju liksom det här.

  • Veckoplanera träning
  • Veckoplanera måltider
  • Fylla i ShapeUp Club appen
  • Inte äta mer än jag gör av med

Och som jag sagt så många gånger tidigare så är det ingen idé att vänta till måndagen utan jag börjar NU. IDAG!

För det är det här det handlar om för mig. Att inte vänta till i morgon bitti eller på måndag eller den första i månaden utan att ta tag i det direkt.

Idag har jag ätit 2 smörgåsar, 1 grapefrukt, Wokad biff i tomat med ris och en GB Sandwich ca 1100-1200 kcal.
Min basalmetabolism:
Basalt energiintag: 1425 kcal
För att behålla vikt: 1959 kcal
För att Minska i vikt 1459 kcal

Så utsikterna för att gå ner i vikt i dag är kanske inte så lysande med tanke på att jag ska äta middag med men jag ska absolut inte äta mer än 1959 kcal idag.

Har ett gäng härliga fartgupp inplanerade framöver så det är bara att sätta igång och träna och det ÄR skönt att gå upp i ottan och väcka tuppen för att träna!
Låtsas vara normal
Det här men normalt är så inte jag!

4 thoughts on “Det finns inga misslyckanden, bara olika resultat!

Kommentera

