Bloggchock!

chock
För er som har twitter så såg ni kanske denna bilden idag?!

Personligen är jag chockad över att man får kalla sig journalist när man skriver så skit!

Nej, det är inte fel att ha kurvor, former eller övervikt om det inte påverkar hälsan. Man har ju till och med kommit fram till att lite övervikt inte alls är så farligt utan kan till och med vara tvärt om. Det stod till och med i tidningarna att det var direkt bättre med övervikt och att man skulle sluta späka sig och leva längre. (Ännu en av ABs otroligt klyftiga rubriker!)

Vad vi måste skilja på i denna debatten är vikt och livsstil. Jag kan vara överviktig men leva hälsosamt. Jag kan vara normalviktig och leva ohälsosamt. Vem tror ni lever längst?

Det är alltså inte vikten det handlar om utan livsstilen! Just nu ligger jag 2 kg över min målvikt men det är skit samma. Det som där emot inte är okej är att jag smackar i mig onyttigheter på löpande band men nu ska det bli uppstyrning.

I dag kör jag en liten rivstart och går emot min princip. Aldrig på en måndag!

  • Koll på kcal genom att väga, mäta och föra in allt i Shapeup appen.
    Vet ni att ögat ljuger?! Det som för en månad sedan såg ut att väga 150 g ser idag ut att väga 100 g så därför lägger jag alltid upp för mycket på tallriken!
  • Träna tre pass i veckan. Nu måste det vara slut på alla ursäkter. Jag älskar att träna, jag mår som en gud efter jag tränat och jag orkar så mycket mer! VARFÖR kommer jag då inte iväg? Skyller på tiden och när jag väl får en stund hemma då orkar jag inte men det är slut på det nu.
  • Göra bra val! Nej, jag behöver inte äta lördagsgodis. Nej, jag behöver inte äta 1.5 liter SIA glass, jag behöver inte äta söndagsgodis eller handla lunch från lunchhaket som ligger närmast. SLUTA STOPPA IN SKIT I MUN PÅ MIG! …(själv!)

Tre väldigt enkla steg men ack så svåra att ta ibland men jag vet vad mitt problem är. Det är den där jäkla Latmasken som smugit sig in via en sidodörr utan att jag märkt det. Jag kommer nu att ansöka om totalt besöksförbud för Latmasken!

Så är ni med på en rivstart?! Nu kör vi!

8 thoughts on “Bloggchock!

    1. verkar vara en enda stor kollektiv gemensam svacka överallt men nu tycker jag vi styr upp här så vi kan äta (läs dricka) gott på vår LBD!

      1. fast nu är vi så bra som vi är så vi tar och rivstartar lite här så är vi på banan igen! #positivethinking

  1. Klart som fasen jag är med! Bestämde mig för att signa upp mig på Lifestyle by Actic igen så det passar bra.
    När det gäller AB så vill jag bara ge dem ett stort finger. Fuckchock!

Kommentera

