Den som letar han finner!

I don’t find time to exercise – i make time to exercise!

Sundbybergare, om ni märkte av en lättare syrebrist i staden i morse vid så var det bara jag som var ute på en pep-talk-motivation-powerwalk med en vän som har bestämt sig! Kan redan nu varna er för att vi går på tisdag kväll med så ni behöver inte ställa undan syrgastuberna.

Det är en ära att få frågan om man vill vara någons coach. Känslan av att någon vill höra på mina råd är lika häftig som att bli utvald först i skollaget. Samtidigt får jag hjälp att styra upp min tid för träning.

Vem är det egentligen jag tränar för och varför vill jag gå ner i vikt/hålla vikten? Min egen skull så klart! Varför ursäktar jag mig då? Nu har jag ursäktat mig ett bra tag och  det är bara jag själv som förlorar på det, alla andra struntar faktiskt i mina ursäkter. Tänk att man måste skriva det för att höra hur korkat det är!

fitness-excuses
I don’t find time to exercise – i make time to exercise!

har du svårt att komma igång? Skaffa dig en sparringpartner som kan pusha dig.
Vet du inte vad du ska träna eller hur du ska träna? Investera i dig själv genom att anlita en PT en timma som kan hjälpa dig.
Har du ont om tid? Då är det kanske dags att se över din vardag för om du inte har tid för dig själv och din hälsa, då har du problem!

Vi får inte låta vår hälsa stå åt sidan för jobb eller andras behov. Om vi inte har hälsa har vi inte tid till jobb eller vår omgivning ändå så sätt igång och prioritera.

Nu vet jag ett par småbarnsföräldrar som undrar hur jag tänker. Det är klart barnens behov går först men det säger jag nej på. För om inte du mår bra, har hälsa både fysiskt och psykiskt så går din ohälsa ut över dina barn. Om man fortfarande tveka så kan man träna med barnen men jag tycker fortfarande att man måste ta tid för sig själv.

Om du fortfarande inte hittar tid så kan jag rekommendera 15 minuter med Paolo Roberto .(Det säger man inte nej till :P)

3 thoughts on “Den som letar han finner!

  1. Så sant så sant!! Klok som vanligt!
    Jag tränade i går på gymmet, var ett tag sedan. Har bara cyklat den senaste tiden. Det kändes bra. Nu ska träningen igång och jag ska strama åt vad som åker in i munnen! Nya målet är att gå ner ca 3 kg till jul. Kan låta enkelt men de sista jäklarna är svåra..
    Heja heja! : )

    1. Dom sitter som gjutna på höften dom där sista men när man väl fått bort dom så råkar ett par till trilla av för då har man slutat noja över det!

  2. För några år sedan hade tidningen Må bra fina tjänster för sina prenumeranter. De hade en bra mat-dagbok och de hade även en tjänst att hitta sin träningskompis. Jag hittade flera som bodde inom kommunen. Någon träffade jag bara en gång, men en tjej och jag promenerade regelbundet, stöttade och peppade varandra. Det var riktigt kul. Ett annat exempel är att jag via Friskis&Svettis hittat nya träningskompisar.

    Det är inte helt säkert att ens träningskompis finns i närmaste bekantskapskretsen. Och det är värt att våga leta utanför sin kompiskrets. Ett kliv utanför komfortzonen kn bli riktigt bra!

    Så schysst att du ställer upp för din vän! Det betyder mycket.

Kommentera

