Allt är inte vad det ser ut att vara

Det är inte bara fulla kalendrar eller oplanerade händelser som omkullkastar vår vardag. Det kan räcka med ett ord. Min dag vändes upp och ner men tack vare min personlighet sitter jag upprätt med ett vinglas och uppskattar mitt eget sällskap. Skål på mig!

Men för att inte dras ner totalt i fördärvet så har jag nyttigt snacks till vinet i form av en bok som heter Allt om Näringslära och som är skriven av Martin Brunnberg.

Det enda oheta med denna boken är omslaget

brunnberg-martin-allt-om-naringslara
För mig påminner omslaget om en bok från 70-talet. Man kanske skulle sadla om och göra heta presentationer av oheta ämnen.
nutrition images (2) images (1)
Näringslära är ett hett ämne!
Boken tar upp hur vi är uppbyggda, hur matsmältningen går till, vad energi är och hur näringsämnen som protein, fetter och kolhydrater används av kroppen. Även om hur mycket av de olika vitaminerna vi behöver, hur den mat vi äter kan påverka olika sjukdomar samt dagens trenddieter. Visst är det sexigt?!

One thought on “Allt är inte vad det ser ut att vara

Kommentera

