Stressfraktur?! Vad kommer härnäst?

PMSvristning eller depressionsstukning?

jag har inte stressat min fot. Tvärt om! Jag är stressad för att jag tränar för lite!
Dessutom är problemet större än bara en fraktur och det är att det är FOTEN som är drabbat och jag HATAR fötter!

Jag kan inte ens titta på mina egna fötter utan att … kan inte ens prata om dom! Så i alla fall,
Stressfraktur eller utmattningsfraktur uppstår när skelettet överbelastas vid upprepade tillfällen. Skadan drabbar främst underben och mellanfotsben. Överbelastning kan bl.a. bero på träningsdos, hårt underlag, dåliga skor eller tidigare skador vilka tvingar kroppen att föra över belastningen till andra områden vilket kan leda till överbelastning. (Källa: Wikipedia och läkaren)

Jag är inte arg, inte alls…JAG ÄR HELIGT JÄVLA SKITFÖRBANNAD!

foot
Min avsky mot fötter gör att jag väljer att lägga ut den här bilden för att visa typ var stressfrakturen sitter.

Okej, det är dags att tänka om och göra en ny träningsplan för dom sex kommande veckorna. Soffsittning är ingen träningsgren och ligga-i-sängen står inte på träningsagendan. Det finns alternativ!

”Stressfrakturer i mellanfotsben behandlas i 4–6 veckor genom att patienten undviker hopp och löpning på hårt underlag. Ordinera ej vila! För löpare gäller vattenlöpning”

AKTA dig Sirpa-Lisa! Nu blir du inte omsummen, nu blir du omsprungen i bassängen.😀

Det viktiga är att inte använda det som ursäkt för att strunta i träningen!

Om 8 dagar är det äntligen dags för årets upplaga av Allt för hälsan Mässan på Stockholmsmässan.
Den pågår i 4 dagar så är du i Stockholm så får du inte missa tillfället att besöka mässan som boostar dig med motivation och inspiration! Samtidigt pågår Mitt Kök Mässan i mässhallen bredvid där du får massor av tips och idéer på fantastisk mat!

Det finns både föreläsningar, vanliga klämma och känna utställare men även en massor av prova på så har du inte bokat in något under helgen 7-11/11 så rekommenderar jag dig att besöka mässorna.

8 thoughts on “Stressfraktur?! Vad kommer härnäst?

    1. Kör avslappnimgsövningar och meditation men det verkar inte hjälpa.:-/ det brukar alltid hjälpa när jag är stressad ju!!

    1. jamen jag vet!
      För många år sedan träffade jag en läkare (tror jag hon var men jag undrar jag…) som sa att jag hade förslitningsskador i tårna! SAY WHAT!

Kommentera

