I’m BACK!

Va gött det känns att vara tillbaka! 😀

Inte bara tillbaka här på bloggen utan även tillbaka mentalt. Lite för att sammanfatta min resa som började 2012 så gick allt bara rakt fram och upp från januari 2012 till och med vecka 28 2013. Det var raka spåret och allt var kanoners. Jag var i mål och jag var i mitt livs form och semester stod för dörren!

sammanfattning
Jag ska inte tråka ut er med mer fakta än att jag föll ner så jävla hårt i sockerträsket man kan falla!

Godis och glass var och varenda dag och där har jag varit fast sedan dess.
Jag trodde någonstans att nu var jag ju normal, jag var friskt från min övervikt och jag skulle äta lite som jag ville…

Problemet är att jag vet inte vad LITE är. SÅ jag föll och jag föll och nu har jag nått botten. 72 kg och det är inte min bravikt. Jag mådde som bäst vid ungefär 67-68 kg och dit ska jag igen. Socker och jag funkar inte.

Resultatet av att jag kravlat runt i sockerträsket är ledvärk, magvärk, huvudvärk, plitor i nyllet och ett jävla klagande. Det är till och med så att jag har tröttnat på att höra mig själv för att jag klagar så.

Nu sätter jag den ena foten framför den andra och tar ett steg och så tar jag den andra foten och flyttar fram den och tar ett till och så gör jag så tills jag mår min bravikt och sen tar jag ett steg till och ett till.

Sockerträsket lämnar jag nu bakom mig!

8 thoughts on “I’m BACK!

  1. Välkommen tillbaka!! : )

    Har också ” sockrat” lite för mycket den senaste tiden. Inget som påverkat vikten utan mer kommit till insikt om hur dåligt man mår av all socker… Hjärtklappning och dåligt samvete bland annat.
    Förra v så slank det ner två påsar skumtomtar, på samma dag. ( Åts i Smyg) Sedan tre dagar efter en påse polly ( sonen fick smaka 4 st.. 🙂
    Hur har din familj / kollegor osv reagerat på att du ätit mer än du brukar? Hos mig är det blandat, kollegor tycker det är ” bra” att man fikar o har sig.. Medans mannen min har frågat om jag ska äta allt…
    Sa till honom förut att säga till om frosseriet kommer tillbaka. Jag har konstaterat att det är lättare att vara motiverad / fokus på vår/ sommaren än höst/ vinter. Men om 1 h så står jag på löpbandet! : )

    Ps vad är ditt bästa tips mot sötsug??

    1. tack! ja det var en jävla vända. Ända sen semestern har jag bara känt jaja.. vikten har ju liksom ändå legat rätt stadigt på 69 kg men nu dom sista veckorna har det bara blivit värre och värre.
      Vi har förändrat vårat ätbeteende totalt där hemma, även min man så nu får vi hålla lite koll på varann. 😉

      Jag har ju fortfarande problem med min stressfraktur men å andra sidan så behöver jag ju inte gå upp i vikt för det.

      Dom gångerna jag blir riktigt sötsugen så tar jag mina kära swedbars, skär upp i små flina bitar som jag lägger en stund i frysen sen tar jag ett par bitar. Det räcker.
      Visst kan jag bestämma mig för att skita i att äta något helt men när det är som värst då är det ingen idé att kämpa emot. Då blir jag bara ding! 😉

      NU KÖR VI!

      1. Jag älskar STORA portioner alltså måste maten jag äter vara kalorisnål men ändå god dvs mycket grönsaker. Överfullt av grönsaker 🙂

Kommentera

