Jag gick vilse…

Jag har hela tiden sett min livsstilsförändring som en resa med en tom karta och kompass utan pilar. Jag har trevat mig fram, på för mig okänd mark i träningsdjungeln och med fakta och kunskap jag har fått söka mig till.

Resan som startade den 17 januari 2012 på 104 kg gick som på en räls och i början av sommaren 2013 vägde jag 65 kg och jag var i mitt livs form.
Jag älskade varje sekund i spåret, på gymmet och när jag åt bra. Hela mitt tänk hade förändrats och det var inte svårt att göra bra val. Jag var inte ens sugen på något onyttigt och om jag missade ett träningspass klagade kroppen.🙂

Sommaren och semestern kom och jag slog av lite på takten. Det blev lite vin och det blev lite godis men framför allt blev det galna mängder glass.
När semester tog slut trodde jag det var kört när jag klev på vågen men när den visade 69,5 kg blev jag jublande glad! Jag hade ”överlevt” sommaren!

På grund av allt godis och alla glassar som jag åt under semestern var sockersuget tillbaka men jag kunde ju det här. Det kan väl inte vara så svårt att hålla min bravikt som ligger mellan 67-69 kg och balansera kost och träning. Det ÄR svårt!

Någonstans på vägen slutade jag rita på min karta. Jag drabbades av en stressfraktur i foten som hindrade mig från att träna men den verkliga orsaken var att jag åter igen var fast i gamla vanor.
Sockerberoende, lat och med ständiga undanflykter.

Idag, lördag den 28/12 ställde jag mig på vågen igen och den visar 73,5 kg. Det är väl ingenting tänker ni säkert och jag håller med, det är egentligen en bagatell. Det är bara 4 kg men dom kilona symboliserar så mycket mer.

Jag går i ett konstant tillstånd av äckligt proppmätt och jag mår psykiskt och fysiskt dåligt.

MEN NU FÅR DET FAN RÄCKA!

Idag sätter jag pennan på pappret igen och fortsätter rita min karta!😀 Nu är jag tillbaka och den här gången är det på riktigt!

Motivation

17 thoughts on “Jag gick vilse…

  1. Har saknat dig! Välkommen tillbaka! : )
    För mig är det också nya tag med träningen o vad som åker ner i mathålet.
    Nu kör vi!

    1. å vad glad jag blir! det motiverar mig mer när jag vet att jag är saknad!
      Nu jäklar kör vi! Nu ska jag ut och gå!😀

  2. ”Välkommen tillbaka”, eller vad man kan säga🙂 jag blev glad av att se ett nytt inlägg, kommer fortsätta att vara trogen läsare! (Jag gör dig följe, de sista 6 kg ska bort) kram emma

    1. nu tar vi tag i det här Emma!
      Vi väntar inte till en måndag, vi väntar inte till efter nyår, vi kör!
      För hur det än är så ska vi även klara av att leva som nyktra sockerberoende på en nyårsafton!

      Kram!

  3. Kul att se att du är tillbaka! Frågade faktiskt sonen häromdagen om han visste om det hänt dig något. Du kommer igen Lotta! Du har det i dig. Själv ska jag upptäckt att vågen verkar har spårat ur. Tror jag ska köpa en ny…😉 Kram till dig och din familj!

Kommentera

