Att lova är att pantsätta framtiden!

Därför lovar jag att inte lova något men jag har satt upp ett mål!

Målen kan vara ett eller flera, det kan vara livsavgörande eller små saker som förgyller året. Att uppnå ett mål är en riktlinje, ett syfte medans ett löfte lätt kan bli till ett hot för den egna lyckan.  När man avlägger nyårslöfte om träning och viktminskning sätter man en oerhörd press på sig själv.

Mitt mål i år är att städa. 😀

Jag läste en artikel i oktober och den fastnade. Den finns i Topphälsa och heter Städa sinnet och den artikeln sådde idén till min storstädning under 2014.
Jag är en person med många järn i elden och ibland glömmer jag bort mig själv men nu har jag verktyg för att göra en förändring.

Roade mig med att googla på Nyårslöfte och genomgående står det – så klarar du av att hålla dina nyårslöfte– Detta länkar till all skvallerpress där dom ger tips på hur man gör. Med andra ord, alla vet att löftet är omöjligt att hålla.

Första tipset i en av tidningarna är: Du måste vara motiverad…. Jag vet inte men om man nu avger ett löfte så misstänker jag (om det inte är uttalat för att någon avtvingar en ett löfte) att man är motiverad. Tror även att  9 av 10 vet med sig själv att man troligtvis inte kommer kunna hålla löftet men man avger det för att man ÄR motiverad. Bra tips…va motiverad…verkligen bra.

nyårslöfte
Du ska få ett tips av mig. 😉 Keep it simple!
Bestäm dig för EN sak i taget. När jag påbörjade min livsstilsförändring så började jag att gå. Tankar på vikten kom i andra hand. För mig handlade det om att började röra på mig. Ju mer jag gick desto mindre sugen var jag på att äta onyttigt vilket gjorde att jag gick ner i vikt, orkade gå längre, åt mindre…Allt går hand i hand till slut.

5 thoughts on “Att lova är att pantsätta framtiden!

  1. Mitt nyårslöfte är att utöka min festgarderob 😃 Vad det gäller vikten har jag ändrat målvikten från 70 till 80 kg, det känns mer realistiskt. God fortsättning!

    Kram, Pernilla be

    1. härligt att höra Pernilla. Det viktiga är inte vad som står på vågen utan att man mår bra! Och en utökad festgarderob har jag då aldrig hört att någon mått dåligt av heller 🙂

      Kram!

  2. Själv har jag lovat mej att inte stressa(med vikten), skaffa mej tålamod & bara träna med det jag verkligen tycker är roligt!!
    Vissa saker är ju inte så kul, men man kan ju lära sej att uppskatta det så småningom – Kanske 🙂

    1. visst är den rolig! Och det roliga är att jag tror fasiken att det är så folks nyårslöften ser ut! 😉 Så såg i alla fall mina ut på 90 alet när jag gav nyårslöften.

Kommentera

