Jäkta inte mig, jag har timlön.

Gick och la mig i natt vid 1-tiden. Otrött och totalt inställd på att jag skulle sova som en pottsork. Sagt och gjort, 02.48 tittade jag på klockan för sista gången innan jag lyckades somna, vaknade halv 6, tittade på klockan igen, slumra till och drömde mardröm för att tillslut vakna av klockan 06.30.
Var på jobbet kl 8 och helt plötsligt var klockan 5. Slänger mig upp på cykeln för att åka iväg på möte och landar i soffan 20.00.
Vart tog dagen vägen?!

Har jag ätit bra? VET INTE, har liksom inte ens hunnit tänka på mat men jag tror nog det slank ner en aladdinchoklad när jag gick förbi min kollega…!
Har jag tränat? Ja på att på snabbaste sätt förflytta mig genom dagen.

Sjuk och ledig i 19 dagar är inte hälsosamt!
När man kommer tillbaka till jobbet så är det så mycket att göra och det roliga är att ALLA har lika mycket!
Men tänk om jag nu skulle väntaren eller ett par dagar med ett par mail som jag ska skicka iväg, då slipper mottagaren stressa upp sig över mina mail och då kanske mottagaren tänker, jag väntar en eller ett par dagar med ett par mail och samtal och då drar vi alla ner på tempot istället, för en sak har jag lärt mig, stress är förödande för hälsan!

Stress på jobbet, stressa för att hinna träna och stressad för nu-jävlar-ska-jag-ner-i-vikt-efter-jul, och sen ska man hinna med familj, vänner och en vardag. Och vad är det som får stryka på foten? Jo träning för familj och vänner kommer alltid i första hand, vikten, ja va fasiken man kan strunta i att äta så går man säkert ner och jobbet det kan man inte göra så mycket åt. Sen är det ju så mycket folk på gymmet oxå så träning kan man hoppa…

gym i januari
Man kan träna tidigt på morgonen, man kan träna ute, man kan träna hemma. Planering, träningskalender och to-do-lista är nästan ett måste och jag rekommenderar starkt en matlista för att få ihop vardagen.

I morgon väntar ännu en fartfylld dag men jag ska prioritera mig själv så att jag äter ordentligt och inte stoppar näven i någon godisskål.
Middagen blir snabbmat då jag ska på möte direkt efter jobbet men då har jag ett bra alternativ och det är en halv subway med tonfisk utan ost 405 kcal.

Kalorier 405
Total fetthalt (g) 17,0
Mättat fett (g) 4,3
Kolhydrater (g) 41,2
Kostfiber 2,8
Socker (g) 6,4
Protein (g) 21,2
Natrium (g) 0,8

Värden inkluderar Italienskt (ljust) bröd, sallad, tomat, lök, grön paprika och gurka.
Baserat på en 15 cm sub Portionsstorlek  238 g

3 thoughts on “Jäkta inte mig, jag har timlön.

Kommentera

