Handla inte på krita!

Det blir alltid dyrare! Ränta och uppläggningsavgifter tillkommer.

Men visst, ibland måste man och om man planerar för det och har råd är det bra. Annars är vi väldigt duktiga på att leva över våra tillgångar. Spontanköp av saker, kläder på rea vi egentligen inte behöver, postorder på kredit och alla skor som lockar oss…(fast skor måste jag ha!).

Byt nu ut varor mot din kropp och pengar och kredit mot kcal.

”Äsch jag äter en påse chips så i kväll så kan jag betala dom i morgon genom att träna lite”

Glömde du inte något nu?! tex. RÄNTA?! för faktiskt, kcal ÄR färskvara, det är inte som du kan spara på i ett hörn i kroppen för att nyttja vid behov. Det är inte heller så att dina organ kan räkna ut att ”nu är det helg så nu ska jag räkna om hur  många kcal jag ska göra av med!”

Dina organ struntar högaktningsfullt i vad det är för dag och behöver dagligen sina vitaminer, mineraler och näring för att fungera. Dom kan inte heller räkna ut att om du stoppar i dig chips i kväll så kompenserar du för det i morgon. Nog för att kroppen är smart men det finns vissa begränsningar.

Vi lever över våra tillgångar!
buy-now-pay-later
Så handla inte på krita!:mrgreen:

Just nu är det flera i min grupp och min omgivning som har fastnat i sockerträsket och jag vill rekommendera ett inslag från TV4 Nyhetsmorgon men dietisten Susanne från i morse. Socker är en hög kreditfaktor!

One thought on “Handla inte på krita!

Kommentera

