Gör det till en livsstil inte en skyldighet!

Vad skriver man om när man tappat sugen?
Tappat intresset för träning och mat och det enda man ser fram emot är soffhäng efter middagen?

Jag är ju så jäkla klämkäck (så till och med jag blir irriterad) i flera inlägg där jag skriver att det är ju bara att byta om till träningskläder och gå ut, varför gör jag inte det då? Sen, snart, mörkt, depp, vinter, blött, kallt, har inget gymkort och så vidare…

Nu var vi där igen! Ursäkter!

Nu är min fråga, är NI intresserade av mina ursäkter?
NÄ, jag tänkte väl det! Jag tror verkligen inte att ni bryr er om jag inte tränar på grund av att jag känner mig lite öm i nacken eller att jag har ont i trampdynorna efter lördagens utekväll.

Det komiska är att jag gör ALLT för att komma på grymt bra ursäkter när andra frågar fast att jag vet att dom inte skulle reagera om jag sa ”jag orkar inte”. Ursäkterna hittar jag på för att jag själv ska tro på dom.

Så vad är problemet???

Om jag visste det då skulle jag kunna sluta jobba i morgon och på heltid börja som psykologmotivationscoach men jag vet inte vad som hänt.

Jag vill inget hellre än att hitta viljan igen men det är precis som att….blankt….

För mig var det så lätt, jag bara flöt med och var dag fanns viljan och motivationen bara där. Jag behövde knappt anstränga mig och jag kände att NU hade jag verkligen fattat grejen.

Jag HAR fattat grejen! Jag mår mycket bättre när jag äter bra och tränar. Det är bara det att äta bra ska vi hela familjen men tyvärr har vi halkat tillbaka till pizza och pastaträsket med lördagsgodis. USCH, jag blir nästan arg när jag skriver det.

Nå ja, nu är det som det är men idag kände jag en gnutta hopp! En av tjejerna i bootcampet har nått ett av sina mål, och när hon skrev om detta så kände jag verkligen den här glädjen som jag själv kände förr och där och då spratt det till i mig. Jag hoppas det spritter i kväll med så jag tar mig ut på en liten promenad innan jag ska jobba!

Men det finns hopp och jag ska jobba på att göra det till en livsstil inte en skyldighet!

göra det till en livsstil inte en skyldighet

17 thoughts on “Gör det till en livsstil inte en skyldighet!

      1. det var en lam ursäkt! Den kan du ju inte ens tro på själv!
        Själv kör jag med Hardcore ursäkter så som att min stressfraktur måste få läka ordentligt, det är inte bra att tvinga sig själv eller att man måste lyssna på kroppen…

  1. Jag skulle kunnat skriva dagens inlägg för precis så är det just nu…
    Inklusive inlägget i bootcamp som tände en liten gnista…

  2. Hmmm ”huvudet på spiken” fick just ett ansikte… MITT!! Nä nu går jag hem drar på mig kläderna och kickar ut mig själv på en PW innan mörkret grabbar tag i en helt igen!!

  3. Jag skulle kunna göra en copypaste på ditt inlägg…har tappat precis allt och lite till.
    Ingen motivation, jo en, max två dagar, tränar och tycker det är skitkul, när jag väl kommer iväg. Men mitt största problem är maten, godiset, sötsaker, tröstätandet, tröttätandet you name it, äter gör jag och det helt fel och för mycket.
    Säg till mig när du har lösningen så hakar jag på 😊 Kram

    1. jag valde att förnya mitt gymkort idag. Jag ska inte tvinga mig men jag ska välja att gå dit för att jag vill! 😀

  4. Jag tror inte alls att det finns någon yttre motivation som kommer och går av sig själv. Det är något man får slita ur sitt inre och när den inte visar sig får man sätta sig över det och ge sig iväg i alla fall. Tjurighet, envishet ohc starkt pannben är the shit!

  5. Välkommen i klubben 🙂 Alla kör vi i diket ibland, men man ska försöka kravla sig upp på vägen igen så snabbt man kan. Ju smalare vägen är desto lättare är det att köra i diket, så var inte så hård mot dig själv!

    kram, pernilla be

Kommentera

