Rädda liv!

I går var jag med om en av det värsta man kan vara med om. En man föll ihop med hjärtinfarkt.

Jag kan inte Hjärt och lungräddning så det enda jag kunde göra var att tillkalla hjälp. Tur i oturen pågår Kulturfestivalen i Stockholm så det fanns tack och lov massor av säkerhetsvakter och räddningspersonal på plats som kunde ta vid. Dino, tack för att du fanns där!

Minuterna segade sig fram medan HLR utfördes på mannen. Inom kort var hela räddningstjänsten på plats och jag kan med glädje berätta att dom fick igång honom! Han är nu på sjukhus och lever.

På grund av denna händelse har jag bestämt mig för att gå en HLR utbildning. ALLA kan rädda liv!

Mer information hittar ni på http://www.hlr.nu

Steg_for_steg

2 thoughts on “Rädda liv!

  1. Alltså det var LÄNGE sen jag gick en HLR-kurs och enl nya rön ska det vara 30 kompressioner på 2 blås eller nåt sånt. Men jag vet inte om man ska blåsa om personen andas. Kan man andas fast hjärtat lägger av? Alltså…jag är inte säker på att jag skulle göra någon nytta. Man borde friska upp minnet således. Min sons faster håller kurser i sånt…jag ska banne mig be att få vara med.

  2. Åhhhh, paniken! Jag ska gå kurs, jag gick en när Stora var liten,men det är ju länge sen. Tänk om det är jag som behöver hjälp? !

Kommentera

