Veckorna är för korta!

Tycker inte jag hinner något förrän det är helg igen och när det är helg så är det ju så där lite mysigt och gott….

Så för att få till det här med träning så får jag putta in det i vardagen.

en garde! Dammsugning med utfall!
en garde! Dammsugning med utfall!
Så här kan det se ut när jag dukar bordet!
Så här kan det se ut när jag dukar bordet!
Och efter en dags träning måste man stretcha. ;)
Och efter en dags träning måste man stretcha.😉

Träning är viktigt för hälsan men det är inte alla som är löpare eller gillar att gå på gym.

Om man nu tycker det är dötråkigt att träna och har svårt att hitta motivationen så kan man ta till andra knep.

Steg.se har en utmaning som börjar den 29/9. Du betalar 50 kr i anmälningsavgift. Steg.se skänker motsvarande belopp för varje deltagare. Gå och samla pengar till organisationen Rädda barnen! Utmana dina kollegor och vänner!

1,6 miljonerklubben Gå för hjärtat med 1,6 miljonersklubben. Gå för Hjärtat”registrerar varje kilometer som användarna går och för varje avverkad kilometer skänks 1 kr till 1,6 & 2,6 miljonerklubbens kampanj Woman in Red.

Man kan även utmana vänner att göra plankan, squats eller burpees i 30 dagar.

Just att hitta motivation kan vara svårt. Man vill och borde men orkar inte.
Det finns olika teorier inom motivationsforskningen. En teori är Self-Determination Theory.
Man är inte så intresserad av hur starkt motiverad man är utan vilken typ av motivation man har, fokus är på kvalitet snarare än kvantitet.

Teorin skiljer på tre typer av motivation:
• amotivation, som innebär att man saknar motivation. Att träna är tråkigt och meningslöst.
• yttre motivation, för att det ska leda till något bra. Man vet att man ska för att man kommer må bra!
• inre motivation, för att det får en att må så bra! Man är ”in the zone!”

Jag har gått från amotivation till yttre motivation nu. Jag vet att när jag tränar mår jag bra så det är bara att sätta igång. Så i morgon, ska jag och min yttre motivation gå två sjöar runt!

4 thoughts on “Veckorna är för korta!

Kommentera

