Kan själv!

När jag började min hälsoresa förra gången gjorde jag det via bloggen, via ett bootcamp på Facebook och genom att prata med vänner om det. Jag delade med mig av tips och idéer och stöttade de som hängde på hälsoresan när det behövdes. Men bad jag någon gång själv om hjälp?

Nej.

Sån är jag, envis, bestämd och kan själv!

Men är verkligen ensam stark? Bra karl reder sig själv?

Tänk dig en tegelvägg. Den är 180 cm hög och du ska ta dig över den. Du hoppar, du tar sats, du försöker ta tag i kanten på tegelstenarna för att ta dig över. Du är envis och bestämd och du ska ta dig över väggen, inget kan stoppa dig. Du kämpar i timmar och försöker komma på olika lösningar.
Du tar pauser, försöker igen, tar en ny paus och så går du tillbaka med förnyad kraft och som genom ett mirakel så har du med din envishet och vilja tagit dig över! VILKEN FANTASTIK BEDRIFT! Du är hel slutkörd, dina fingrar blöder och är ömma, dina ben bär dig inte men du klarade det!

Var det värt det? Ja säker för självkänslan men vad hade hänt om du bett om hjälp?
Möt Colleen! Colleen hade tanken inställd på att  på att köra Gladiator. En 5 kilometer lång hinderbana genom, över och under galna hinder.Det fanns de som sa att hon inte kunde. Hon sa ”Titta på mig” och sen gjorde hon det!

Ja, Colleen fick hjälp, tror ni hennes självkänsla blev sämre? Det tror inte jag!

colleen

Och bara för info, det var inte bara Colleen som behövde hjälp! 😀

teamwork

Genom samarbete så kan vi ta oss över den där tegelväggen i ett nafs. Vi är inte sämre för att vi ber om hjälp!

Nu ska jag lära mig be om hjälp. 😉

Om ni vill se mer bilder från Gladiator så hittar ni dom här http://www.gladiatorrocknrun.com/obstacles/ 

Kommentera

